Sluiten
Zoek
Filters

Veelgestelde vragen

Met regelmaat worden ons vragen gesteld over de werking van de producten, de werking van de website of het retourneren van producten. Hieronder hebben we op de meestgestelde vragen een antwoord geformuleerd. Mocht het antwoord dat je zoekt er niet tussen staan, neem dan contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.

Onderwerpen

 

De horloges

Hoe werkt het systeem?
Kijk hier voor meer informatie over de werking van de Deja vu Horloges.

Wat zit er in een set?
Elke set bevat een uurwerk naar keuze, twee banden en vier sierringen. Daarnaast krijg je er een handige bewaarbox bij en de accessoires om elke dag jouw persoonlijke horloge samen te stellen: een montagenaald en montageringen.
Met de sierringen maak je elke dag een andere combinatie!
Meer informatie over de werking van de banden en de sierringen kun je hier lezen. In elke set is dezelfde informatie toegevoegd.

Hoe monteer ik het horloge?
Druk het uurwerk aan de onderkant door de horlogeband.
Plaats op de horlogeband een of meerdere sierringen en vervolgens de montagering.
Als er beweging in het uurwerk en de sierring zit, kan er een afstandring tussen het uurwerk en horlogeband geplaatst worden.
Meer informatie over de werking van de banden en de sierringen kun je hier lezen.

Hoe zet ik de tijd van het horloge goed? 
Bekijk hier hoe je de tijd aan kunt passen van de Deja vu uurwerken.

Hoe vervang ik de batterij?
Wij adviseren de batterij bij een professioneel bedrijf te laten vervangen. Bijvoorbeeld bij een juwelier of edelsmid.

Wat is de garantietermijn?
Op het uurwerk zit 2 jaar garantie. Deze is van toepassing is bij een technisch probleem.
Uitgesloten van garantie zijn het glas en de batterij, tenzij er sprake is van een productiefout.
Je kunt in de menu optie 'Mijn Account' en 'Bestellingen' zien wanneer je een bepaald artikel hebt aangeschaft.

Bestellen

Waarom moet ik een account aanmaken als ik wil bestellen?
Onze webshop biedt mogelijkheden voor het inzien van de bestelstatus, een overzicht van de bestelhistorie, abonnementen op nieuwsbrieven en het verzenden van producten aan vriendinnen. Eventueel leuk verpakt als cadeau.
In een account worden al je instellingen bewaard en kun je opzoeken welke producten je voor jezelf of voor een vriendin hebt besteld.
In de toekomst zullen we meer functies en privileges toevoegen aan je account.

Kan ik een bestelling naar een ander adres laten verzenden?
Je account bevat een persoonlijk adresboek. In je persoonlijk adresboek kun je meerdere adressen invoeren en bewaren. Deze adressen kun je gebruiken om tijdens het afrekenen aan te geven dat je je bestelling op dat adres af wilt laten leveren. Eventueel leuk verpakt als kado!
Je kunt ook een adres invoeren tijdens het afrekenen. Dat adres zal worden bewaard in je persoonlijke adresboek.

Hoe kan ik betalen?
We hebben een pagina vol met informatie over betalingen. Lees er hier alles over.
Betalen met credit card is nu ook mogelijk via PayPal.

Wat is de levertijd?
Bij elk product is aangegeven of het op voorraad is of niet.
Producten die voorradig zijn, worden binnen 2 werkdagen verzonden. Dit betekent dat deze binnen 3 werkdagen bij je thuis worden bezorgd.
Producten die niet voorradig zijn, worden direct na je bestelling bij de betreffende leveranciers besteld. Afhankelijk van de leverancier worden deze binnen uiterlijk 9 dagen bij ons afgeleverd. Je ontvangt deze producten bij je thuis binnen 10 dagen. In de praktijk is deze levertijd trouwens meestal korter. Wij verzenden zodra de bestelling compleet is, behalve als een product niet bij onze leverancier voorradig is. Als producten voor kortere of langere tijd niet voorradig zijn bij onze leverancier, dan zullen we je daarvan op de hoogte brengen en eventueel een alternatief bieden. De overige producten worden wel verzonden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Je kunt in de menu optie 'Mijn Account' en 'Bestellingen' zien wat de status is van je bestelling. Zodra een bestelling door Time To Watch wordt verzonden, ontvang je daarvan bericht. Als een artikel niet voorradig is, dan brengen we je daar ook van op de hoogte via e-mail.

Ik heb een kortingscoupon of cadeaubon. Waar kan ik die invullen?
Als je een kortingscoupon of cadeaubon wilt invullen, open dan de Winkelwagen pagina.
Onderaan de Winkelwagen pagina is een veld weergegeven met de naam 'Kortingscode' en een veld met 'Cadeaubonnen'. Voer de code die je hebt ontvangen daar in en kies de knop naast het veld. De korting of de cadeaubon wordt nu verwerkt en afgetrokken van het totaalbedrag.

Het is mogelijk om meerdere cadeaubonnen per bestelling in te leveren. Als de bestelling een totaalbedrag heeft dat lager is dan de waarde van de cadeaubon, dan blijft het verschil tussen de waarde van de cadeaubon en de bestelling op de cadeaubon staan. Je kunt deze dan voor toekomstige bestellingen gebruiken.

Het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes per bestelling te gebruiken.

Sparen met de Time to Watch Friends pas

Wat is de Time to Watch Friends pas?
We willen onze enthousiaste klanten graag belonen. En daarom geven we onze klanten de Friends pas. Wil je weten hoe het werkt en waar je voor kunt sparen? Kijk hier voor meer informatie over de Time to Watch Friends pas.

Kan ik ook sparen zonder Friends pas? 
Ja, het sparen is onderdeel van het bestelsysteem en je puntensaldo wordt bijgehouden in de 'Mijn Account' pagina's. Om te kunnen sparen hoef je dus alleen een bestelling te plaatsen. Je hoeft voor het sparen niet persé een Friends pas te hebben.

Waar kan ik voor sparen? 
Kijk hier voor meer informatie over de Time to Watch Friends pas.

Wanneer kan ik de korting verzilveren? 
Korting kan worden verrekend vanaf een bepaald puntensaldo. Kijk hier voor meer informatie over de Time to Watch Friends pas.
De korting kan worden verzilverd tijdens het afrekenen: bij de keuze voor de betaalmethode. In het scherm zie je een selectievakje waarmee je de punten kunt verzilveren. Als je het selectievakje niet ziet, dan heb je nog niet het minimaal aantal punten gespaard.

Homeparties

Hoe kan ik een Time to Watch homeparty organiseren?
Kijk hier voor alle informatie over onze homeparties.

Wanneer krijg ik de bestelling die ik tijdens een homeparty heb geplaatst thuis?
Alle bestellingen worden in één keer naar de gastvrouw verzonden. Dit gebeurd nadat alle betalingen van de homeparty-bestellingen binnen zijn. Aan alle deelneemsters wordt daarom gevraagd om de betalingen binnen 3 dagen nadat ze de bevestiging van de bestelling per email hebben ontvangen, te verzorgen.
Dat je bestelling aan de gastvrouw is verzonden maken we kenbaar door je een email te versturen dat je bestelling is verzonden.

Mag ik producten die ik heb aangeschaft tijdens een homeparty terugsturen?
In de wet 'Verkoop op Afstand' -die ook van toepassing is op homeparties- is voorzien dat iedereen tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling de producten terug kan sturen. Deze bedenktijd gaat in na ontvangst van de producten door de gastvrouw. Het is daarom belangrijk dat de producten snel na ontvangst door de gastvrouw onder de deelneemsters wordt verdeeld.
Dat je bestelling aan de gastvrouw is verzonden maken we kenbaar door je een email te versturen dat je bestelling is verzonden.

Wanneer ontvang ik de beloning voor het organiseren van een homeparty?
We waarderen het dat je moeite hebt gedaan om een homeparty te organiseren en daarvoor belonen we de gastvrouw. Lees de spelregels van de homeparties voor de beloning. De beloning bestaat uit spaarpunten waarvan de waarde wordt bepaald door de totaalsom van alle bestellingen die tijdens de homeparty zijn geplaatst.
In de wet 'Verkoop op Afstand' -die ook van toepassing is op homeparties- is voorzien dat iedereen tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling de producten terug kan sturen. Daarom ontvang je de cadeaubon uiterlijk 14 dagen na het verstrijken van deze bedenktijd. De bedenktijd gaat in na ontvangst van de producten door de gastvrouw. In de praktijk betekent dit dat je uiterlijk 1 maand nadat je de bestellingen hebt ontvangen de spaarpunten krijgt toegewezen.

Verlanglijstje

Hoe kan ik een verlanglijstje maken?
Een verlanglijstje maak je door gebruik te maken van de knop 'In Verlanglijst' bij de artikelen die je graag cadeau wilt krijgen of zelf nog wilt aanschaffen. Open daarvoor de details van het artikel en kies eventueel de juiste opties, zoals maat of kleur. Kies daarna 'In Verlanglijst'. Het artikel is nu toegevoegd aan je verlanglijst.
Je kunt je verlanglijst inzien door te kiezen voor de link 'Verlanglijst' helemaal bovenin het scherm.

Hoe kunnen vriendinnen in mijn verlanglijstje kijken?
Dit kan door zelf je verlanglijst te openen door te kiezen voor de link 'Verlanglijst' helemaal bovenin het scherm. Onder alle artikelen van je verlanglijst, staat een internet adres (een URL) die je aan je vriendinnen kunt doorsturen. Ook kun je 'm zelf openen of in je Favorieten zetten.
Gebruik de knop 'Email naar een vriendin' om het lijstje direct naar een vriendin te emailen. 

Retourneren en Garantie

Kan ik een product retourneren?
Ja, kijk hier voor de Verzend & Retour informatie.
Ook voor producten die je tijdens een homeparty hebt aangeschaft gelden deze voorwaarden.

De kleur van het artikel wijkt af van de afbeelding op de website (of catalogus)
Dit is mogelijk en helaas onoverkomelijk. De kleuren van de producten, zoals deze op iemands beeldscherm worden weergegeven zijn van veel factoren afhankelijk. Een kleur wordt op een beeldbuis (traditionele monitor) vaak iets anders weergegeven dan op een lcd-scherm of led-scherm (platte monitor). Daarnaast spelen de instellingen van een beeldscherm ook een rol en maakt het ook uit of je overdag of 's avonds naar je beeldscherm kijkt. Kortom, er spelen een hoop factoren een rol bij het weergeven van kleuren. Hierdoor is het dus mogelijk dat de kleur van een artikel afwijkt van de kleur die je op je beeldscherm hebt gezien. Deze afwijking proberen wij zo gering mogelijk te houden door goede foto's op onze website te plaatsen, houdt er echter wel rekening mee.

Hoe maak ik aanspraak op de garantie?
Kijk hier voor de Verzend & Retour informatie.
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@timetowatch.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Wachtwoord

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Ja, je kunt in de menu optie 'Mijn Account' en 'Wachtwoord wijzigen' je nieuwe wachtwoord instellen. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Je kunt altijd een herinnering van je wachtwoord opvragen door op de link te klikken juist boven de knop 'Inloggen'. De link heeft als titel 'Wachtwoord Vergeten?'.

Ik heb geen toegang meer tot mijn bij jullie bekende e-mail adres. Wat nu?
Neem contact met ons op om je e-mail adres aan te laten passen.